Skuteczna strategia cenowa


Istnieje wiele strategii do wyboru. Warto zastanowić się, która jest dla nas najlepsza. Po wybraniu strategii możemy dostosować wskazówki i triki.

Strategie cenowe

Możemy wybrać następujące strategie cenowe:

  • ceny zorientowane na koszty: koszt jednostkowy + docelowa marża zysku = cena produktu,
  • ceny rynkowe: reagowanie i przewidywanie cen rynkowych i konkurencji (oczywiście musimy to monitorować),
  • orientacja na klienta: jakimi cenami są zainteresowani klienci,
  • ceny producenta: po prostu sugerowana przez producenta cena detaliczna.

Bez względu na strategię i taktyki, jakie wybierzemy, ceny rynkowe są bardzo ważne. Konsumenci są zainteresowani uzyskaniem najlepszego produktu po najlepszej cenie, niezależnie od konkurencyjnego środowiska.

Optymalizacja cen pozwala uzyskać odpowiedni zysk. Do optymalizacji będziemy potrzebować monitorowania swoich klientów.

Zautomatyzowane narzędzie

Zautomatyzowane narzędzie do przeszukiwania stron internetowych, nie tylko oszczędza czas  i wysiłek, ale też pomaga wyeliminować błędy wejściowe. Wszystko będzie aktualizowane w czasie rzeczywistym i nigdy nie przegapimy żadnej zmiany. Na podstawie dostępnych danych będziemy podejmować lepsze decyzje i przewidywać przy użyciu strategii cenowej. Możemy wyodrębnić dane o cenach na żywo, kiedy tylko tego potrzebujemy. Godzinowo, codziennie, co tydzień, co miesiąc lub w dowolnym przedziale czasu. Aby stworzyć własną strategię monitorowania cen, wystarczy wykonać proste czynności lub skontaktować się z administratorem narzędzia, który zrobi to za nas.

Zidentyfikujmy swoją konkurencję

Często mówimy, że portale e-commerce konkurują ze wszystkimi. Znajdźmy swoich konkurentów.

  • Używajmy wyszukiwarek, takich jak Google i Bing. Wpiszmy kilka produktów, które sprzedajemy, z kilkoma innymi słowami kluczowymi, takimi jak lokalizacja (jeśli dotyczy) i zobaczmy, kto pojawia się w wynikach.
  • Sprawdźmy narzędzia analizy witryny, aby znaleźć najlepszych rywali dla swoich odbiorców. Odpowiednie strony mogą dostarczyć wiele szczegółów, dotyczących Twojej bezpośredniej i pośredniej konkurencji.
  • Sprawdźmy swoje wyniki, sprawdzając ich konta w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, by potwierdzić, że są oni naszymi rywalami.

Opracujmy swój własny system, aby ich zidentyfikować, a następnie używajmy go, aby aktualizować konkurencję, tak często, jak to jest konieczne. Identyfikacja konkurentów jest ważnym pierwszym krokiem w naszej strategii.

Zidentyfikujmy konkurencyjny asortyment

Podczas szukania strategii, wybierzmy produkty do porównania na podstawie historycznych danych sprzedaży, bieżącego popytu, względnej liczby wyszukiwań słów kluczowych i tak dalej. Zapamiętajmy zasadę Pareto, która zasadniczo mówi nam, że około 80% naszej sprzedaży pochodzi prawdopodobnie z zaledwie 20% linii produktów. Zidentyfikujmy to 20% i użyjmy jako konkurencyjnego asortymentu. Uporządkujmy te produkty według kategorii i jednostek magazynowych w celu łatwiejszego porównania.

Określmy częstotliwość monitorowania cen konkurencji.

Dowiedz się więcej na https://dealavo.com/pl/